Predmet podpory
Cieľom je šíriť overené vzdelávacie inovácie a zvýšiť podiel nových inovatívnych prístupov vo výchove a vzdelávaní v materských školách, základných školách a stredných školách, vrátane podpory iniciatívnosti a podnikavosti žiakov, študentov a učiteľov.
Operačné programy
Oprávnenosť žiadateľa
Oprávnenými žiadateľmi sú občianske združenia, nadácie a neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby alebo štátom uznaná cirkev alebo náboženská spoločnosť, ktoré nie sú zriaďovateľmi škôl a školských zariadení a podieľajú sa na výchove a vzdelávaní v školách a v školských zariadeniach alebo v spolupráci so školou alebo školským zariadením.
Podporované (oprávnené) aktivity
Za inovácie a inovatívne postupy vo výchove a vzdelávaní sa pre účely tejto výzvy rozumie podpora:
- 1. rozvoja gramotností (napr. digitálnej gramotnosti, mediálnej gramotnosti, finančnej gramotnosti, čitateľskej gramotnosti, sociálnej a emocionálnej gramotnosti a pod.),
- 2. participatívnosti a rastového nastavenia škôl,
- 3. aktivizačných foriem výchovy a vzdelávania, vrátane bádateľských metód, gamifikácie, riešenie problémov, tvorivých aktivít, v súlade s prebiehajúcou kurikulárnou reformou,
- 4. personalizácie výchovy a vzdelávania a inkluzívneho prístupu,
- 5. vyrovnávania rozdielov prostredníctvom efektívneho vzdelávania,
- 6. inovatívnej odbornej prípravy vzhľadom na potreby trhu práce,
- 7. vzdelávania a rozvoja učiteľov a popularizácia učiteľského povolania,
- 8. inovatívnych postupov v práci so žiakmi v oblasti zlepšovania duševného zdravia a wellbeingu,
- 9. rozvoja manažérskych zručností vedenia školy (riaditelia, zástupcovia, supervízori a podobne),
- 10. vytvárania rešpektujúceho prostredia v škole,
- 11. realizácie projektov rozvíjajúcich iniciatívnosť a podnikavosť mladých ľudí a učiteľov.
Forma podpory
- nenávratný finančný príspevok (dotácia)
Podporované oblasti
Typ žiadateľa a výška podpory
Typ žiadateľa a výška podpory |
Miera podpory v % |
Výška dotácie v EUR |
min. |
max. |
min. |
max. |
NNO, cirkev |
0 |
90 |
30 000 |
200 000
|